IJsthee is niet alleen maar koud, vooral niet als u er vers gezette groene thee voor gebruikt. Zet de thee in voor:

HULP BIJ OVERGEWICHT

Mensen die groene thee drinken verbranden bij het trainen meer (buik-)vet dan mensen die een andere drank nuttigen waar even veel calorieën in zitten. Dat blijkt uit een gezamenlijk onderzoek van meerdere centra.

BESCHERMING TEGEN KANKER

Mensen die regelmatig groene thee drinken hebben 12 procent minder kans op het ontwikkelen van borstkanker dan niet-drinkers. Dat bleek uit onderzoek onder 6928 Chinese vrouwen.

MINDER KANS OP EEN BEROERTE

Drie koppen groene thee per dag verminderen de kans op een beroerte met 21 procent, volgens de universiteit van Californië in Los Angeles. Zwarte thee is ook niet slecht.

GEZONDER TANDVLEES

Onderzoek onder 940 mannen laat zien dat hoe meer groene thee een man drinkt, hoe kleiner de kans is dat hij tandvleesproblemen krijgt.

Geef uw score
Leuk artikel?Geef een hogere score!

Meest gelezen in Gezond...

  1. Verslaafd: Suiker vs. cocaïne
  2. Een nieuw begin voor Sylvie van der Vaart
  3. Googelen naar een medicijn tegen Parkinson

Meer Hints

Reageer op dit artikel

Naam*
E-mail*
Reactie*

Reactie aan de redactie

 

Verdien € 100,- door ons uw bijdrage te sturen!


Wilt u reageren op een van onze artikelen, hebt u een suggestie of een tip voor de redactie? 

Of wilt u 100 euro verdienen met een persoonlijke bijdrage voor een van onze rubrieken, Lachen!, Leven of Op 't Werk? 
 

Stuur uw reactie!